girl in sport

Cum se acumuleaza grasimea?

In cazul unei femei tinere, cu o greutate normala, musculatura constituie 35% din greutate, iar grasimea – aproximativ 27%. Pe masura ce inainteaza in varsta insa, cantitatea de grasime creste.

Contrar opiniei generale, grasimea are o serie de roluri pentru functionarea optima a organismului si, deci, ea trebuie sa se regaseasca intr-un anumit procent in corp. Insa este destul de dificil sa mentii nivelul de grasime in limitele normale, mai ales ca, o data cu inaintarea in varsta, proportia de grasime creste, celulele grase luand locul celor musculare. De aceea, este foarte important ca, in mod regulat sa ne masuram masa de grasime si sa luam masuri pentru a o tine sub control. Cele mai eficiente astfel de masuri sunt miscarea regulata, de cel putin trei ori pe saptamana, o dieta echilibrata si curele periodice de detoxifiere cu ColonHelp.

Avem doua tipuri de grasime

Stiati ca in corpul nostru nu exista doar un singur tip de grasime, ci doua? Iar cel de-al doilea, care se regaseste intr-un procent mai mic, arde calorii aproape la fel de eficient ca muschii.

Asadar, corpul omenesc are:

  • grasime alba, in procentul cel mai mare, care are rol in furnizarea de energie corpului, in izolarea termica a corpului si in protectia mecanica a corpului, astfel incat atunci cand ne lovim, stratul de grasime de sub piele apara intr-o oarecare masura organele interne;
  • grasime maro, care se gaseste mai ales la nou-nascuti, intre umeri, si este foarte importanta in termoreglare (racorire atunci cand sunt expusi la temperaturi prea ridicate si incalzire atunci cand stau in frig). Adultii prezinta doar procente foarte reduse de grasime maro, iar in unele cazuri, chiar deloc. Insa studiile recente au aratat ca printr-o dieta potrivita si printr-un stil de viata echilibrat putem stimula producerea de celule maro de grasime. In plus, oamenii de stiinta isi concentreaza atentia asupra dezvoltarii unor tratamente antiobezitate pe baza de celule grase maro.

Cat din greutate este grasime?

Greutatea corporala este, in mare parte, suma greutatii oaselor, muschilor si grasimii. Pentru a intelege care este proportia dintre ele, in cazul unei femei tinere, sanatoase si cu o greutate normala, oasele reprezinta 12% din suma totala de kilograme, musculatura constituie 35% din aceasta, iar grasimea – aproximativ 27%. Restul pana la 100% reprezinta piele, tesut conectiv, tendoane, sange, organe etc.
Procentul de grasime variaza de la o persoana la alta, fiind mai mare la femei si mai redus la barbati, care au o masa musculara mai bine dezvoltata. In plus, acest procent creste o data cu inaintarea in varsta, invers proporţional cu procentul de grasime. Adica pe masura ce creşte nivelul de grasime corporala, scade masa musculara.
Prea putina grasime corporala poate determina probleme de ordin fiziologic si metabolic, la fel si prea multa grasime. De altfel, in cazul barbatilor, o proportie de grasime de peste 25% si in cazul femeilor de peste 32% duce la tulburari metabolice grave, determina chiar instalarea afectiunilor cronice precum diabetul si bolile cardiovasculare.
Grasimea este mai usoara decat muschii. Astfel, o cana de grasime cantareste mai putin decat o cana de muschi. Asa se explica de ce atunci cand incercam sa slabim prin exercitiu fizic, consolidandu-ne musculatura si scapand de o parte din masa de grasime, exista posibilitatea sa nu cantarim mai putin, ba chiar sa cantarim mai mult.

Cum variaza procentul de grasime?

Femei

Varsta            Prea putina          Normal            Supraponderal            Obez
20-40 ani          Sub 21%               21-33%                33-39%                 Peste 39%
41-60 ani          Sub 23%               23-35%                35-40%                 Peste 40%
61-79 ani          Sub 24%               24-36%                36-42%                 Peste 42%

Barbati

Varsta            Prea putina          Normal            Supraponderal           Obez
20-40 ani           Sub 8%                8-19%                 19-25%                 Peste 25%
41-60 ani           Sub 11%              11-22%                22-27%                Peste 27%
61-79 ani           Sub 13%              13-25%               25-30%                 Peste 30%

Stiati ca in perioadele de foamete, grasimea a fost cea care a asigurat supravietuirea speciei umane, un kilogram de grasime stocand aproximativ 7.000 de calorii?

Astfel, atunci cand ramanem fara hrana, organismul apeleaza la resursele de grasime pentru energie. In prezent insa, cand hrana exista din belsug pentru o mare parte dintre noi (in tarile dezvoltate si in cele in curs de dezvoltare), iar nivelul de efort fizic este din ce in ce mai redus, grasimea se acumuleaza in exces, organismul neavand nevoie de ea decat pentru functiile de baza, nu si pentru supravietuire.

Unde şi cum se stocheaza grasimea?

Cea mai mare parte a grasimii corporale este stocata sub piele, in unele zone existand un strat mai consistent, iar in altele mai subtire, in functie de sex. La majoritatea femeilor, un procent ridicat de grasime subcutanata exista in zona pieptului, taliei, soldurilor si feselor. In cazul barbatilor, grasimea se depune in cantitati mai mari la nivelul pectoralilor, pe abdomen si pe fese.
Cu totii stocam tesut gras si la nivelul rinichilor, ficatului, chiar si in interiorul muschilor. De fapt, cu cat inaintam in varsta, cu atat nivelul de grasime din muschi creste.
Moleculele de grasime din celulele grase se formeaza atunci cand concentratia de acizi grasi din sange creste, cum ar fi, de exemplu, dupa o masa copioasa. Nivelul mare de acizi grasi determina enzimele localizate in tesutul gras (lipaze) sa atraga acizii grasi si sa-i transforme in molecule de grasime care urmeaza a fi stocate (triacilgliceroli). De fapt, pe masura ce luam in greutate si masa de grasime creste, acest lucru nu este pentru ca numarul celulelor grase este mai mare, ci in primul rand pentru ca cele existente se „umplu” cu mai multe molecule de grasime, devenind astfel mai mari, mai voluminoase. Numarul celulelor grase poate sa creasca, dar numai in situatia in care dispar celulele deja stocate (voluminoase).

De retinut! Grasimile din sange nu se inmultesc doar dupa mesele bogate in grasimi. Si carbohidratii complecsi (din pastele fainoase, din produsele de patiserie si din dulciurile concentrate) se transforma, atunci cand sunt in exces, in acizi grasi care se depun sub forma de tesut adipos. In ceea ce priveste surplusul de proteine, desi o parte este pastrata in sange, restul este transformat intr-un tip de glucid simplu, pentru energie, sau in acizi grasi, care sunt stocati apoi sub forma de tesut gras.

Unde se depune grasimea?

Intr-o oarecare masura, compozitia corporala, adica proportia dintre masa de grasime si masa musculara, este mostenita genetic. Si zonele unde se depune mai multa grasime sunt determinate genetic in parte. Insa stilul de viata este factorul cel mai important atunci cand vine vorba de excesul de grasime: cat se stocheaza si unde. Majoritatea oamenilor au tendinta de a acumula excesul de grasime la nivelul taliei sau abdomenului, ceea ce implica o varietate de riscuri pentru sanatate, deoarece grasimea abdominala este cea mai periculoasa, dupa cum arata studiile. Grasimea de pe abdomen predispune la sindrom metabolic, o tulburare metabolica asociata unui risc crescut de rezistenta la insulina si intr-un final la instalarea diabetului de tip II, dar si de boli cardiovasculare.
In timp ce barbatii sunt mai predispusi la o forma corporala similara unui mar, grasimea fiind acumulata in special in zona abdominala si in partea de sus, in cazul femeilor, forma cel mai des intalnita este cea de para, adica grasimea este stocata mai ales in partea de jos a corpului, in zona coapselor si soldurilor. Dar aceasta nu este o regula, atat barbatii, cat si femeile putand acumula grasime diferit. Asadar, exista si femei cu forma androida (de mar), si barbati-para. Persoanele supraponderale sau obeze acumuleaza grasime pe toata suprafata corpului, chiar si la nivelul organelor interne, grasime cunoscuta sub numele de „viscerala”. Grasimea viscerala apare la persoanele care stocheaza tesut adipos in special pe abdomen. De aceea, masurarea circumferintei taliei este un factor important in luarea deciziei de a tine o cura de slabire.

De retinut! Un studiu recent realizat pe 427 de barbati sanatosi cu varste intre 17 si 90 de ani a aratat ca, la fiecare zece ani, nivelul de grasime corporala in cazul sedentarilor a crescut cu 17%, iar circumferinta taliei cu 2%. Mişcarea regulata nu a redus acumularea de grasime decat cu 3% pe deceniu şi a scazut circumferinta taliei cu doar 1%. Acest lucru inseamna ca, in orice caz, nivelul de grasime din corp creste o data cu inaintarea in varsta. De aceea, este foarte important ca mai ales persoanele trecute de 40 de ani sa tina si cure cu SilhouetteHelp, pe langa cura de slabire propriu-zisa, cu miscare si dieta echilibrata.

Cum scapam de excesul de grasime?

Atunci cand ne lipseste hrana, in cazul dietelor drastice, si atunci cand facem exercitii fizice, grasimea nu este prima sursa de energie a organismului, adica nu ea este „arsa” mai intai. De fapt, in astfel de conditii, corpul apeleaza mai intai la depozitele de energie din rezervele de glicogen (din ficat si din muschi). De-abia dupa mai multe zile de infometare si dupa mai mult timp de efectuare constanta a exercitiilor fizice, incep sa fie arse celulele grase.
Pentru a creste cantitatea de tesut gras eliminata si a slabi sanatos, faceti o cura de ColonHelp. Produsul ColonHelp regleaza tranzitul si in felul acesta accelereaza metabolismul. In plus, fibrele ColonHelp actioneaza ca un inhibitor natural al foamei: reduc senzatia de satietate.

5 thoughts on “Cum se acumuleaza grasimea?

  1. Vera

    Nu imi place sa fac miscare dar imi doresc sa slabesc vreo 3-4 kg. Probabil o sa-mi fac un obicei in a folosi ceaiul SilhouetteHelp in locul altor ceaiuri si o sa vad rezultatele in timp…

    Răspunde
  2. Adelaida

    Buna ziua! De ceva vreme am inceput sa ma ingras si deja nu mai incap in haine. Este drept ca nu prea ma abtin de la prajiturele, trebuie sa fac pentru copilasul meu pentru ca este mic si nu vreu sa ii dau din comert…dar sunt hotarata sa ajung la dimensiunile pe care le avem inainte si al si un ajutor ColonHelp, l-am cumparat de curand si ne intelegem bine.

    Răspunde
  3. Aba

    Noemi cred ca sunt niste cantare smechere care iti spun totul si cata grasime ai si cata apa etc. Nu stiu unde le gasesti, cauta pe net.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s