obezitate_sarcina

Problemele cauzate de obezitate se transmit nepoţilor

Problemele de sănătate provocate de obezitate – afecţiuni cardiovasculare şi diabet – ar putea sări peste o generaţie, după cum arată studii recente. Specialiştii de la Universitatea Edinburgh (Anglia) susţin că, în veme ce urmaşii direcţi ai mamelor obeze ar putea fi scutiţi de problemele de sănătate cu care această boală se asociază, afecţiunile se pot transmite la copiii acestora. Astfel, obezitatea mămicilor influenţează greutatea la naştere şi riscul de diabet ale nepoţilor, chiar dacă urmaşii lor direcţi lor nu le moştenesc.

Citește în continuare

gesunde vollwertkost

De ce înfometarea NU ajută la slăbit?

Una dintre ideile foarte răspândite, dar și foarte comode pentru persoanele care vor să slăbească repede este ideea că „dacă nu mănânc, slăbesc“. Specialiștii nu contenesc să avertizeze că este o idee nu doar falsă, ci și dăunătoare în efortul de a slăbi. Iată de ce!

Organismul nostru produce și consumă energie. Între aceste două procese complexe trebuie să existe un anumit echilibru pentru buna funcționare a întregului organism și pentru reglarea termodinamică a acestuia. Când decidem să nu mâncăm decât foarte puțin sau punem pauze mari între mese și facem asta pe termen lung, organismul intră în așa-numitul „mod de înfometare“, care presupune consumul a mai puține calorii decât ceea ce consumă organismul nostru zilnic. Într-adevăr putem pierde mai multe kilograme într-un timp mai scurt, însă acest lucru nu va dura de regulă mai mult de câteva zile. Există efecte colaterale care nu trebuie neglijate și care pe termen lung sunt dăunătoare obiectivului de a pierde excesul de kilograme și a ne bucura de sănătate și o stare generală mai bună. Citește în continuare

Diet

Grăsimea abdominală, un pericol major pentru sănătate

Inestetica grăsime abdominală este o problemă foarte des întâlnită atât la femei, cât și la bărbați (din păcate chiar și la copii). Multe persoane sunt deranjate estetic de acest lucru, dar prea puține înțeleg motivele pentru care specialiștii avertizează că grăsimea abdominală este chiar mai periculoasă pentru sănătate decât obezitatea în general…

De fapt, în zona abdominală avem două tipuri de grăsime: primul strat (care acoperă „pătrățelele de mușchi“ pe care am vrea să le avem) este format din grăsimea subcutanată, aflată între piele și mușchii abdominali; al doilea strat este grăsimea viscerală, care îmbracă organele interne. Aceasta din urmă este cauza așa-numitei „burți de bere“ la bărbați, când abdomenul este foarte proeminent și destul de tare la palpare. Ambele straturi de grăsime sunt dăunătoare pentru sănătate, așa cum arată studiile, dar cea viscerală este realmente o bombă cu ceas pentru întregul organism. Citește în continuare

D

Cum am slăbit cu fibrele ColonHelp

Am urmat o cură de trei luni cu fibrele ColonHelp și am slăbit 7 kg. Îl luam dimineața, cu iaurt și beam mai multe ceaiuri din plante pe zi. Am renunțat la zahăr, pe care l-am înlocuit cu miere, la pâinea albă, pe care am înlocuit-o cu pâine graham și la dulciuri, pe care le-am înlocuit cu fructe. În plus, ColonHelp mi-a curățat corpul de toxine, nu mai sufăr de constipație, dorm bine noaptea, pielea nu-mi mai esta uscată, părul este mai strălucitor și am o stare de bine! Toată lumea ar trebui să facă o cură de detoxifiere cel puțin o dată pe an!”, povestește Eveline-Ioana Tifachi (30 de ani, Iasi). Citește toată mărturia!

Citește în continuare

Cheerful smiling woman exercising, over white

7 obiceiuri sănătoase o siluetă de invidiat

Aşa cum este adevărat că nu este greu să ajungi în vârf, ci este mai greu să te menţii, la fel de adevărat este că, deşi este dificil să slăbeşti, adevărata provocare începe o dată cu încetarea curei de slăbire şi începerea dietei de menţinere a greutăţii. Nu de puţine ori am auzit persoane care au reuşit să slăbească 5-10 kg şi atunci când au fost mulţumiţi de modul în care arată s-au reîntors la vechile obiceiuri alimentare, recăpătând în timp record kilogramele pierdute şi în cele mai multe cazuri şi câteva în plus.

Tocmai pentru a veni in ajutorul persoanelor care se confruntă cu această problemă, un grup de cercetători condus de prof J. Graham Thomas au efectuat un studiu, ulterior publicat în numărul din aprilie 2012 al „American College of Sports Medicine Health and Fitness Journal”. Studiul a fost efectuat pe un lot de 6.000 persoane adulte care reuşiseră să slăbească cel puţin 13 kg şi reuşiseră să îşi menţină greutatea pentru o perioadă de cel puţin 1 an de la sfârşitul curei de slăbire. Concluziile studiului s-au materializat in 7 obiceiuri sănătoase de urmat. Citește în continuare

Beautiful Young Woman choosing between Fruits and Sweets

Mananca in functie de metabolism!

Poftele alimentare frecvente (dulce, sarat sau o mixtura intre cele doua) iti indica ce tip de metabolism ai. Alegerile dietetice istete te pot ajuta sa ajungi la greutatea dorita si sa o mentii fara efort, dar si sa te simti mai bine si mai plin de energie. Afla care este tipul tau metabolic si ce trebuie sa manaci ca sa fii in forma maxima!

Mancarea nu doar ne hraneste, ci ne vindeca sau ne imbolnaveste. De asemenea, poate accelera sau incetini metabolismul. Pornind de la tipul tau de metabolism, alege alimentele potrivite pentru tine. Si tine minte! Alimentele care pe tine te pastreaza suplu si sanatos pot avea efect invers asupra cuiva cu alt tip de metabolism.

Citește în continuare