Cheerful smiling woman exercising, over white

7 obiceiuri sănătoase o siluetă de invidiat

Aşa cum este adevărat că nu este greu să ajungi în vârf, ci este mai greu să te menţii, la fel de adevărat este că, deşi este dificil să slăbeşti, adevărata provocare începe o dată cu încetarea curei de slăbire şi începerea dietei de menţinere a greutăţii. Nu de puţine ori am auzit persoane care au reuşit să slăbească 5-10 kg şi atunci când au fost mulţumiţi de modul în care arată s-au reîntors la vechile obiceiuri alimentare, recăpătând în timp record kilogramele pierdute şi în cele mai multe cazuri şi câteva în plus.

Tocmai pentru a veni in ajutorul persoanelor care se confruntă cu această problemă, un grup de cercetători condus de prof J. Graham Thomas au efectuat un studiu, ulterior publicat în numărul din aprilie 2012 al „American College of Sports Medicine Health and Fitness Journal”. Studiul a fost efectuat pe un lot de 6.000 persoane adulte care reuşiseră să slăbească cel puţin 13 kg şi reuşiseră să îşi menţină greutatea pentru o perioadă de cel puţin 1 an de la sfârşitul curei de slăbire. Concluziile studiului s-au materializat in 7 obiceiuri sănătoase de urmat.

1. Spune Nu caloriilor goale…

Renunţă la aşa-numitele calorii goale: această expresie face referire la alimente care sunt prea bogate în calorii faţă de aportul nutritiv pe care îl oferă (vitamine, minerale, fibre, antioxidanţi). În această categorie intră atât dulciurile, produsele de patiserie, cât şi sucurile. Deşi un pahar de suc natural de mere are număr caloric egal cu 2-3 mere, acestea din urmă conţin fibre care ajută la o metabolizare mai rapidă a caloriilor şi a glucidelor consumate. De asemenea, prin procesarea fructelor în sucuri se pot pierde vitamine din coajă sau fibre.
Fibrele sunt extrem de importante atât pentru procesul de slăbire, cât şi pentru o alimentaţie sănătoasă. Pentru un plus de fibre în dietă alege produsul ColonHelp! Îţi oferă fibre de calitate din belşug, cu multiple beneficii:

  • sunt recomandate în curele de detoxifiere.
  • tratarea constipaţiilor cronice.
  • previn şi ameliorează simptomele sindromului de colon iritabil.
  • cresc senzaţia de saţietate cu consum minim de calorii, fibrele având proprietatea de a se hidrata rapid atunci când ajung în stomac.

Ştiai că fiecare 1 gram de fibre te ajută să arzi 7 calorii? Astfel la un consum recomandat de 35-40g fibre/zi vei arde în medie 250 calorii!

  • previn şi tratează colitele, hemoroizii.
  • contribuie la reglarea nivelului glicemiei, determinând absorbţia lentă a glucozei, evitând astfel valori crescute ale peak-ului insulinic.
  • contribuie la menţinerea greutăţii corporale.
  • elimină surplusul de apă din organism, prevenind retenţia hidrosalină.
  • previn cancerul de colon; seminţele de psyllium şi in reţin substanţele toxice şi iritante din intestin, reducând astfel riscul apariţiei leziunilor canceroase sau a diverticulilor. În acelaşi timp, uleiul de in are acţiune emolientă asupra mucoasei intestinale.
  • reduc nivelul colesterolului şi al fracţiunilor sale, reduc absorbţia lipidelor din intestin.

2. Și Da exercițiilor fizice!

Formează-ţi şi respectă un program de exerciţii fizice: un program eficient trebuie să dureze cel puţin 30-40 minute şi să fie repetat de cel puţin trei ori pe săptămână. Pe lângă consumul caloric şi tonifierea corpului, sportul oferă o stare de bunădispoziţie prin stimularea eliberării endorfinelor. Exerciţiile pot fi efectuate şi acasă şi trebuie adaptate treptat condiţiei fizice. Nu îţi crea un program prea încărcat, stresant care să devină o adevărată corvoadă pentru că vei fi tentat să te eschivezi sau chiar să renunţi. Asociază exerciţiile fizice cu ceva plăcut (muzică ambientală motivaţională, un costum de sport nou) şi sportul va deveni o parte plăcută din rutina ta zilnică.

3. În doi e mai ușor să slăbești

Asociază-te cu un prieten în programul de dietă sau exerciţii fizice: atunci când te simţi deprimat de restricţiile calorice sau regimul de exerciţii fizice, un prieten te poate motiva să mergi mai departe, devenind şi tu la rândul tău un sprijin de nădejde pentru el.

4. Nu sări peste micul dejun!

Nu sări peste micul dejun: micul dejun trebuie să fie consistent atât caloric, cât şi nutriţional pentru a oferi organismului resursele necesare activităţii zilnice. Totuşi se recomandă ca grăsimile să nu se depăşească procentul de 30% din totalul caloriilor. În această parte a zilei se pot consuma cereale integrale, fructe, leguminoase, lactate etc. Mitul că dacă sari peste micul dejun vei economisi calorii rămâne un simplu mit. În scurt timp, aciditatea gastrică te va determina să apelezi la metode de urgenţă pentru a-ţi potoli foamea (dulciuri, produse de patiserie, mezeluri etc.).

O linguriţă de ColonHelp la fiecare mic dejun îţi asigură fibre de calitate, acizi graşi esenţiali omega 3 şi o digestie optimă întreaga zi. În sezonul rece, pentru a fortifica sistemul imunitar poţi apela cu încredere la produsul ColonHelp Junior, un produs atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.

5. Nu îți calma nervii cu ciocolată!

Evită să mănânci atunci când eşti stresat sau supărat. Întreabă-te dacă îţi este foame cu adevărat sau dacă este doar o simplă refulare. Este preferabil să bei 1-2 pahare cu apă decât să comanzi o pizza sau să te repezi într-o ciocolată.

6. Citește etichetele!

Cântăreşte-te o dată pe săptămână şi evaluează-ţi produsele pe care le cumperi din punct de vedere caloric şi nutriţional, pentru a ţine sub control alimentaţia zilnică. Învaţă să citeşti eticheta produselor, nu te lăsa influenţat doar de strategiile de marketing și gust, alege produse cât mai puţin procesate, de calitate şi care să te menţină sănătos.

7. Evită sedentarismul!

Limitează-ţi numărul de ore pe care ţi-l petreci în faţa calculatorului sau al televizorului, mai ales dacă locul de muncă îţi oferă un mediu sedentar. Cercetătorii sfătuiesc persoanele care nu doresc să se îngraşe să nu petreacă mai mult de 10 ore săptămânal în faţa calculatorului/televizorului. Pe lângă inactivitate, în faţa calculatorului creşte tendinţa de a ronţăi ceva, efectul negativ asupra siluetei fiind dublu.

Aspectul fizic este o carte de vizită pentru fiecare dintre noi şi atunci când avem un aspect fizic plăcut avem un tonus psihic mai bun, suntem mai încrezători şi mai energici. Pentru a arăta bine trebuie să facem mici schimbări în stilul nostru de viaţă care ne vor oferi însă mari satisfacţii în viitor. Primii 7 paşi îi poţi regăsi mai sus, depinde de fiecare în parte să îi introducă în stilul de viaţă.

 

21 thoughts on “7 obiceiuri sănătoase o siluetă de invidiat

  1. Galusca_yo

    La orice pot sa renut, doar la ciocolata nu ma pot abtine. Cand o vad prin magazine imi vine sa o cumpar pe toata, noroc ca nu am atatia bani.

    Răspunde
  2. Ecaterina

    Cred ca foarte important este sa avem mesele regulate, haosul din viata noastra nu face decat sa ne dauneze. Cand mancam cu foame uitam sa mestecam, ne balonam si apoi avem si arsuri. Ar trebui sa mancam putin si des. Trebuie sa avem grija la aportul de fibre din alimentatie si daca nu reusim sa mancam alimente sanatoase, va invit la portia zilnica de ColonHelp.

    Răspunde
  3. Maria

    Ce pacat ca nu am aflat de emisiunea pe care o aveti pe prima TV mai cand se faceau inscrieri…as fi vrut sa particip si eu chiar ar fi iesit o emisiune super, imi doresc foarte mult sa slabesc si as fi dat totul din partea mea…Felicitari oricum celor care au reusit sa participe si sa slabeasca!

    Răspunde
  4. Narcisa

    Exista acele calorii goale in mancarea nesanatoasa. Solicita energie din partea organismului pentru a efectua digestia fara niciun beneficiu ulterior.

    Răspunde
  5. Claudia

    Felicitari !Emisiunea sponsorizata de dv. de la Prima TV.Ajutor vreau sa slabesc! este o emisiune deosebita. Participantii slabesc si cu ajutorul produsului ColonHelp.

    Răspunde
  6. Dragan Mirela

    Dragele mele doamne si domisoare..a venit primavara. Cu aceasta ocazie trebuie sa ne gandim serios la aspectul fizic si la sanatate. Zenyth Pharmaceuticals ne pune la dispozitie produsele pentru slabit si detoxifiere (ColonHelp, SilhouetteHelp, LiverHelp) la pret promotional – 99 lei! Profitati!🙂

    Răspunde
  7. Karisa

    Atunci cand sunt nervoasa nu imi calmez nervii cu ciocolata, insa din pacate prefer pizza. Stiu ca ar fi bine sa imi consum energia cu o ora de sala, insa imi este la indemana asa.

    Răspunde
  8. Nicoleta

    Buna ziua!Silueta perfecta se obtine din pacate doar prin sport, insa silueta perfecta insemna putine Kg, tonifiere si sanatate. In ceea ce priveste sportul este mai greu sa va poata ajuta cineva(nimeni nu poate sa faca sport in locul vostru), dar sanatate si kg mai putine poti avea ptrintr-un stil de viata sanatos. Daca iti hranesti organismul corespunzator o sa ai si sanatate si mai putine kg. Aveti incredere in produsele naturiste nu va lasati dusi de val spunand ca toate sunt la fel, nu este adevarat si vorbesc din propia mea experienta.

    Răspunde
  9. Laura

    Eu respect cat de cat regulile astea. Nici nu cred ca m-as simti bine altfel. As incerca insa varianta de ColonHelp junior care este buna si la adulti ca sa-mi intaresc imunitatea si am auzit ca are si un gust bun, de fructe.

    Răspunde
    1. Iulian

      Am luat si eu ColonHelp Junior. Mie mi-a placut…are gust dulce acrisor asa…Parca eram putin mai vioaie in perioada aia…Ma simteam mai bine din punct de vedere fizic!

      Răspunde
  10. Cristina

    Irina, este recomandat sa te ridici de pe scaun dupa o ora. daca ai scari la birou poti sa le urci si sa le cobori o data sau de doua ori, in funcie de dimensiuni. Inceara seara cand ajungi acasa sa nu te priponesti la TV, poti sa iesi la o plimbare, sa faci curatenie prin casa, orice tip de miscare te ajuta.

    Răspunde
    1. Irina

      🙂 Multumesc pentru sfaturi, Cristina, dar nu am scari la birou. Suntem undeva la parter, intr-o vila, mai ies eu putin in curte uneori, dar nu pot nici sa ma plimb de nebuna singura. Iar acasa ajung seara tarziu, stau undeva in afara Bucurestiului si acolo la fel, nu ma pot plimba decat in curte pentru ca pe strada sunt caini. Dar vad eu ce variante mai gasesc! Oricum, daca iti mai vin idei, le astept cu mare drag!🙂

      Răspunde
    1. Irina

      Eu zic ca fiecare sa isi gaseasca solutiile proprii in functie de mediul de lucru, de zona in care locuieste si tipul de activitate prestat. Aici este un site de socializare pe care putem afla idei si informatii foarte folositoare de la alte persoane pe care le intereseaza aceleasi subiecte. Deci, daca am pus o intrebare inseamna ca sunt interesata, iar daca sunt interesata inseamna ca vreau sa fac ceva!🙂

      Răspunde
  11. Ioana

    Cred ca din cauza greutatii am intrat intr-o stare usor depresiva…nu cred ca voi reusii vreodata sa slabesc, ma chinui de ani de zile. Imi puteti oferii un contact al doamnei Cornelia Marin?

    Răspunde
  12. Andrei

    @Ioana: Doamna Ioana, eu zic sa nu va pierdeti speranta in legatura cu slabitul si sa va ambitionati sa gasiti metoda cea mai potrivita pentru dvs. Nu stiu daca ati ajuns la vreun nutritionist pana acum, dar daca nu ati ajuns, va recomand sa mergeti si veti vedea ca va da rezultate!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s