Woman with pure still drinking water

Hidratare si slabire

Din dorinta de a slabi rapid, multe persoane apeleaza la diuretice si laxative, adica la metode care elimina apa din corp, si prea putine persoane constientizeaza cat de importanta este de fapt hidratarea intr-o cura de slabire care sa nu ne puna sanatatea in pericol. Hidratarea creste numarul de kilograme eliminate intr-o cura de slabire, arata un studiu efectuat la Universitatea Virginia Tech, SUA. Mai mult, un pahar cu apa inainte de masa scade pofta de mancare.

La inceputul curei de slabire, pierdem apa

In majoritatea curelor de slabire, in prima faza, kilogramele pierdute sunt, de fapt, apa eliminata din corp atat prin miscare, cat si prin administrarea unor ceaiuri sau tratamente diuretice ori laxative.
Insa apa pierdem constant, chiar si fara a tine o cura de slabire. De fapt, zi de zi, doar prin respiratie si prin transpiratie, eliminam, de regula, aproximativ 700 ml de apa. Prin fecale se mai elimina inca 100 ml si 1,5 litri prin urina. Asadar, doar pentru a sustine aceste functii ale organismului si pentru a reface nivelul optim de apa din corp, ar trebui sa bem in jur de 2 litri de apa zilnic. Cati dintre noi fac asta? Foarte putini. Astfel, chiar inainte de a incepe o cura de slabire, suntem usor deshidratati.

Semne care indica deshidratare

Desi fara hrana am putea trai chiar si 30 de zile, fara apa nu supravietuim mai mult de cinci zile. Aceasta pentru ca fiecare celula din corp are nevoie de apa pentru a functiona la parametrii optimi. Deshidratarea usoara se poate ascunde in spatele unor simptome de ordin fizic si psihic precum oboseala, slabiciunea musculara, durerile de cap, starile de ameteala, pielea uscata, iritabilitatea, anxietatea, capacitatea scazuta de concentrare si de memorare si, nu in ultimul rand, pofta de mancare crescuta. De altfel, multe persoane confunda senzatia pe care o au in stomac atunci cand sunt deshidratate cu senzatia de foame. Si astfel, ajung sa se deshidrateze suplimentar si sa faca exces de calorii.

Daca esti deja deshidratat cand incepi o cura de slabire sau de detoxifiere, care presupune consumul a 2 litri de lichide pe zi, intr-o prima faza vei avea falsa senzatie ca iei in greutate. Este normal, deoarece corpul are tendinta de a retine apa pe care o primeste, pentru a se rehidrata.

Deshidratarea incetineste metabolismul

Daca bem apa doar atunci cand simtim senzatia de sete inseamna ca deja suntem putin deshidratati. De fapt, specialistii spun ca senzatia de sete apare cand nivelul de apa din corp scade cu 1-2%. Iar reducerea hidratarii corporale cu acest procent echivaleaza deja cu o incetinire usoara a metabolismului.
Daca ne infometam sau daca lasam sa treaca prea mult timp intre mese, corpul percepe aceste lucruri ca pe o situatie de stres, intrand intr-o stare latenta, cu incetinirea tuturor proceselor, inclusiv cel de ardere a caloriilor. Astfel, atunci cand ne hranim, majoritatea energiei se depune sub forma de grasime pentru viitoarele situatii similare de stres. Aproape la fel se intampla si atunci cand nu bem suficiente lichide si ne deshidratam: corpul intra in alerta si incetineste toate „motoarele”, astfel incat, atunci cand mancam, arderile nu se mai petrec rapid, iar caloriile se depun sub forma de grasime.

Atentie! Nu-ti lasa corpul sa intre in „hibernare”! Bea zilnic 2-2,5 litri de lichide, pentru a evita riscul deshidratarii!

Fara apa, ficatul este suprasolicitat

O alta explicatie pentru acumularea de grasimi in cazul persoanelor deshidratate este legata de functionarea ficatului si a rinichilor. Mai precis, pentru a functiona corect, rinichii au nevoie de multa apa. Daca sunt privati de apa necesara, o parte din activitatea lor este preluata de ficat, principalul organ implicat in metabolizarea grasimilor. Daca este suprasolicitat, prin preluarea functiilor rinichilor, ficatul nu mai poate procesa corect grasimile, acestea depunandu-se in corp.

Stiai ca un studiu publicat in 2003 in „Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism” a aratat ca un consum de 500 de ml de apa rece creste rata metabolismului cu 30%, deoarece organismul „arde” energie in procesul de „incalzire” a apei la temperatura corpului? Iata inca o dovada ca apa ajuta la slabire!

Lichidele inainte de masa scad apetitul

Un studiu efectuat de oamenii de stiinta de la Universitatea Virginia Tech din SUA a aratat ca hidratarea corespunzatoare creste numarul de kilograme eliminate intr-o cura de slabire. La cercetare au participat 48 de persoane supraponderale sau obeze cu varste cuprinse intre 55 si 75 de ani care tineau o dieta hipocalorica. Jumatate dintre participanti au baut cate 500 ml de lichide cu 20-30 de minute inainte de mese, iar ceilalti au baut lichide doar atunci cand au simtit senzatia de sete. Dupa trei luni, subiectii care au baut lichide controlat au slabit in medie 7 kilograme, comparativ cu doar 5 kilograme cat au eliminat ceilalti. Iar acest regim functioneaza si pe termen lung, sustine profesorul doctor Brenda Davy, coordonatorul studiului. Mai exact, dupa un an cu acelasi ritm de baut lichide, cei din primul grup (care se hidratau inainte de masa) au mai slabit in medie cu aproximativ 600 de grame pe luna, in timp ce persoanele din cel de-al doilea grup s-au ingrasat cu aproape un kilogram. Desi nu s-a dovedit inca stiintific de ce anumite lichide favorizeaza slabirea, cei care au realizat acest studiu sustin ca, fiind grea, apa umple stomacul si astfel scade apetitul si riscul de a manca peste masura. In plus, metabolismul ramane mereu activ, ceea ce duce la arderea constanta a caloriilor aduse prin hrana.

Alte motive sa bem lichide in timpul curei de slabire

  • Arderea caloriilor duce la eliberarea de toxine in corp (toxinele din hrana, din aerul pe care-l respiram se acumuleaza in special in depozitele de grasime). Lichidele ajuta la eliminarea toxinelor din corp.
  • Deshidratarea duce la reducerea volumului de sange din corp, iar aceasta are drept consecinta scaderea nivelului de oxigen care ajunge la muschi. Astfel, se ajunge la o stare de epuizare fizica ce ne impiedica sa mai facem miscare, un elemen-cheie in curele de slabire. Muschii au in compozitie 75% apa, iar atunci cand nu primesc suficienta, nu mai participa activ in procesul de ardere a grasimilor.
  • Cu cat mancam mai multe proteine, cu atat trebuie sa bem mai multe lichide, deoarece in urma procesarii proteinelor rezulta uree, care trebuie eliminata din corp prin urina.
  • Arderea grasimilor poate fi uneori incompleta. Particulele partial metabolizate se numesc corpi cetonici. Acumularea acestora in corp poate crea probleme. De aceea, este necesar un consum crescut de lichide pentru eliminarea excesului de corpi cetonici din organism.
  • Pentru o slabire sanatoasa, avem nevoie si de un aport crescut de fibre, pe care le putem lua din suplimentul alimentar ColonHelp. Pentru a actiona, fibrele au nevoie de un aport crescut de lichide: 2-2,5 litri de apa.

Cum si cu ce ne hidratam?

Atentie! Nu orice tip de lichide ne hidrateaza, din contra exista o serie de lichide recomandate in unele cure de slabire care au efect deshidratant. Printre acestea, cele mai cunoscute sunt cafeaua si ceaiul de senna si de crusin. Dar si bauturile carbogazoase, cele foarte dulci si alcoolul (inclusiv berea) ne deshidrateaza. Cele mai recomandate bauturi sunt apa, sucurile naturale de fructe si ceaiurile din plante care au efect usor diuretic.

Cate lichide trebuie sa bem zilnic?

  • 2-2,5 l pe zi in mod obisnuit, in cazul persoanelor sedentare, care nu tin cura de slabire si care au o greutate normala.
  • Adauga inca 250 ml (un pahar) pentru fiecare 10 kilograme in plus pe care le ai peste greutatea normala.

Cu cat transpiram mai mult, cu atat avem mai multa nevoie de apa. Astfel, persoanele care fac miscare au nevoie de peste 3 l de lichide pe zi.

Bea apa! Nu astepta pana iti este sete!

9 thoughts on “Hidratare si slabire

  1. Mihaela

    Eu beau in fiecare zi apa cu lamaie, dar nu reusesc sa beau chiar 2l. Pe langa apa cu lamaie mai consum si supe si sucuri. Problema este ca beau doar apa minerala…si cineva mi-a spus ca nu este ok, ca trebuie sa beau apa plata. Ce ma sfatuiti?

    Răspunde
  2. Mariana

    Vine vara bien imi pare!!! Dar trebuie sa slabesc! Am avut o iarna plina de evenimente cu multa mancare si acum se vad si rezultatele. Am reusit sa acumulez 10 kg pe care trebuie sa le dau jos in cel mai scurt timp posibil. Mi-am facut deja provizii, am cumparat ceaiul de slabit si ColonHelp, urmaeaza sa ma inscriu si la o sala si sper sa revin la greutatea initila cat mai repede cu putinta.

    Răspunde
  3. Elena

    Buna ziua! Eu inainte sa descopar produsul ColonHelp nu reuseam sa beau nici o cana de apa pe zi. Imi propuneam sa beu in fiecare zi si am reusit niciodata. De cand iau ColonHelp am ajuns la aproape un litru si jumatate pe zi, treptat si ma simt din ce in ce mai bine. Scopul meu este sa ajung la 2 l pe zi.

    Răspunde
  4. Dia

    Sunt una dintre acele persoane care nu reuseste sa bea 2l de lichide pe zi. Din fericire, in aceasta perioada a aparut iubitul fruct numit pepene. Mananc si la pranz si seara si ori decate ori am ocazia.

    Răspunde
    1. adminslabire Autor articol

      Pepenele reprezinta un aliment bogat in nutrienti, antioxidanti si licopen pe care il puteti consuma cu incredere in perioada verii. O dieta bogata in fructe cu un continut mare de licopen, precum pepenele verde, si consumul de ceai verde reduc considerabil riscul aparitiei cancerului de prostata, arata un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica. Studiul care a fost efectuat pe 130 de bolnavi de cancer de prostata si un grup de control de 274 de persoane, a aratat ca barbatii care consuma in mod regulat ceai verde prezinta un risc cu 86% mai mic de a face cancer de prostata.

      Răspunde
  5. Cristiana

    Mie apa imi tine de foame. Cand mi se face foame mai beau o gura de apa si trece pe moment si tot asa. Eu beau apa si inainte de masa pentru a manca mai putin, nu stiu daca este corect…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s